Modulatory ABS i EBS
ABS stanowi element układów hamulcowych pojazdów mechanicznych, którego celem jest zapobieganie blokowaniu kół w trakcie hamowania. Odbywa się to poprzez pulsacyjne zmniejszanie i zwiększanie siły hamowania, mające na celu utrzymanie koła na granicy poślizgu, tak by do niego nie dopuścić. Do głównych elementów składowych systemu zaliczamy modulator ABS, sterownik oraz czujniki ABS.
Sygnały z sensorów analizowane są za pomocą sterownika, który koryguje jednocześnie siłę hamowania. Dzieje się to wtedy, gdy w trakcie hamowania otrzyma sygnał z dowolnego koła, że zwiększyła się jego prędkość obrotowa, co wskazywać może na poślizg. System redukuje wówczas ciśnienie w układzie hamulcowym tego konkretnego koła.
Ważną rolę w całym układzie odgrywa modulator ABS, czyli urządzenie, które otrzymuje ciśnienie z pompy hamulcowej auta, po czym tak rozdziela je między poszczególne koła, aby ograniczyć poślizg każdego z nich. Funkcję modulatora ABS kontroluje sterownik, który z kolei odbiera sygnały od czujników prędkości kół. Modulatory ABS umieszcza się zwykle przy każdym z kół, lub bezpośrednio przy podwoziu.
Modulatory EBS stanowiące z kolei cześć systemu EBS czyli zintegrowanego systemu sterowania układem hamulcowym wpływają na skrócenie drogi hamowania, a co za tym idzie zwiększenie poziomu bezpieczeństwa.
Produkty nieskatalogowane